Let's Think !

                                                                         Assalamualaikum ~

Alhamdulillah , aku masih lagi bernafas pagi ni dan dapat lagi update new entry ~ Aku terjaga tadi pukul 1.08 minit then perut dengan kaki aku semuannya sakit ! ya allah ~ aku gagahkan jugak diri aku untuk bangun . huh sakit kemain . Then amik wudu' nak jugak iPHONE dengan Dia :) ok , dah siap pakai telekung semua tu tergerak hati nak check kipas , patutlaaa no 3 wei . Aku dah lah x pakai selimut :( tu yang kejang kejap kaki but no worries lah aku dah okeh ! :) haa siap boleh lompat lagi nie :) haha JK yaw !

Check fb . Bukak wall kawan then dia post
 
                                             
                                     'Macammana nak kuat kalau tahajjud xselalu buat ' 

Ya sentap kat situ ~

Kita hidup dalam 24 jam , cuba kira solat kita dalam satu waktu hanya bape minit ? haa jujur lah tuk aku kalau subuh tu pun paling lama 10 minit right ? ok total waktu tuk 5 solat fardu tu kita amik dalam 50 minit kan ? But life kita ada 24 JAM .. Yakin ke solat fardu kita tu PERFECT ? no right ? jadi , cover balik jum solat fardu kita tu dengan solat" sunat ! Kita mintak kat ALLAH kemain banyak , nak dimurahkan rezeki , nak itu dll but amalan kita acano ? X rase malu ke dgn ALLAH ?


Kita selalu sentap dengan kawan" kita . Ya senang sesangatlah kan nak sentap dgn dorg ~ but hati ini patutnya lebih peka tuk sentap part" amalan kita dgn ALLAH . Ya aku mengaku aku selalu je khayal . Solat kadang" dilambat-lambatkan .. Itu semua selalu berlaku dalam life kita kan ? semua sebab godaan dunia kan ? but kita boleh improve right ? Mujahadah memang PERIT sayang ~ xtipu . Aku pun rasa sangat" perit tuk buat perkara yang baik . Tapi bila kita dah ada NIAT tuk kearah kebaikan , in shaa allah ALLAH lorongkan :)


'Kita nampak sparkle sebab ada ISLAM ' , org baik tu nampak SPARKLE bukan sebab dirinya tapi AMALANya :)

Janji ALLAH tu pasti . Jum kita sibukkan Malaikat Kanan kita , Rehatkan Malaikat Kiri Kita ! :)

Note for myself too . Manusia perlu saling Menegur right ? Take it easy and try improve slowly :)

p/s : Rabu ni aku pergi MELAKA . Mungkin xselalu update entry :) but jangan jemu tuk lawat blog ni ya ! :)

2 comments:

  1. Nak follow kak Najwa, tapi xde button follow pulak. Btw, dekat header akak tu akak ade typo sikit, betulkan balik k ;) Lots of love <3

    ReplyDelete
  2. ha'a baru perasan . Thanks tegur ^_^ . eh yeke ? Hm hm accano eh ? jp akk tmbh widgt tuk dshboard dgn follow . :)

    ReplyDelete

Don't Be Silent Readers .. Tinggalkan jejak korang!