Allahurrobbi

Assalam korang , pejam celik pejam celik ahad ni nak balik hostel dah . pergh pantas kan masa berjalan ? time aku update entry ni aku tengah ada kat setia alam . otw nak hantar kakak aku balik KUIS , BANGI .
But , kakak aku balik nanti hari rabu . Esok start lah journey kitaorang nak meronda shah alam . PAS , SACC MALL dan in shaa allah to my favour place that is TUTTI FRUITTI . haha , ayah kalau bab tutti fruitti tu mesti geleng" kepala je tak nak join , dan yang akan jadi mangsa tuk menemankan aku ialahh ching ching ching abang aku lahh . Memandangkan aku ni baik , aku cadang esok just nak lalu je depan tutti fruitti tu , kesian pulak aku kat abg aku , asyik kena belanjee aja . Prays for me yaa tuk iman aku x tergoda nak singgah sana ! Najwa ! You can do it lah ! in shaa allah .


Sekarang ni aku tengah tunggu surat IHSOS la . ALLAHURROBBI , aku nak pergi sekolah lama ! Series rindu dgn sahabat aku kat sana . Ya rabb ~ harap harap aku dapat surat IHSOS tu . Kenangan walaupun hanya 3 tahun kat sana , tapi aku rindu sangat tarbiayahnya . Setiap kali rehat je , aku dgn kawan aku akan berebut tuk pergi surau at-taqwa tuk buat solah dhuha . Kat sana alhamdulillah lah , boleh nak istiqamah , tapi bila aku kat SBI ni , solat dhuha aku boleh dikira berapa kali je aku buat . Ya allah , maafkan khilaf aku .. aku masih x dapat nak istiqamah . .

Regret ? perkataan ni aku cuba nyahkan dalam diri aku . Selalu jugak timbul dalam hati , najwa ko regret ke pindah ke bangi ni ? Tapi aku positifkan diri , Ko antara org" yang ALLAH pilih tuk hafal Quran . Bersyukurlah ! Xpatut ko regret pindah ke sini . Ya . Aku kena kuat tuk berperang dengan perasaan sedih aku ni ! Kawan kat mana" pun boleh dapat . Tapi pengalaman sendiri yang rasa .

Alhamdulillah , walaupun aku dah jadi ex - Ihsos , tapi persahabatan aku dengan sahabat kat sana alhamdulillah still x terputus . Sekali jumpa dorang , haha , nikmat sesangat !

Nota Kaki : When we plan something that we think that the best for us , don't forget eh to refer back to our Creater that plan something that the best for us . It's better to you said 'in shaa allah ' .

Malam korang . Jangan lupa syahadah ! :)

No comments:

Post a Comment

Don't Be Silent Readers .. Tinggalkan jejak korang!